A kosár üres
Összesen:
0 Ft
FilterABC
Fékfolyadékok

A fékfolyadék három fő feladta a fékrendszer megbízható működésének biztosítása során: Egyrészt olyan speciális folyadék, mely biztosítja, hogy nem kompresszálható a fékrendszerben, tehát nyomás alatt nem változik meg és biztosítja a hatékony fékezést. Másrészt a fékezés során keletkező nagyon magas hőnek ellenáll, úgynevezett nagyon magas forráspontú folyadék. Harmadrészt védi az évek, kilométerek során a teljes fékrendszert a korrodálástól a benne lévő korróziógátló adalékokkal. Enélkül a levegőben lévő páratartalom, víz nagyon hamar tönkretenné a fékrendszer fém alkatrészeit.

 

A fékfolyadékok osztályozása az úgynevezett DOT (Department of Transportation) számokkal történik. Ezek közül a három legismertebb a DOT 3, DOT 4 és a DOT 5.1 fékfolyadékok. Ezen szabványok kiválasztásakor mindig figyeljük az autó gyártóinak előírásait. A legáltalánosabban használt típus jelenleg a DOT 4 szabvány.




A fékfolyadék cseréjét illetően mind a jármű gyártója mind pedig a fékfolydék gyártója megfogalmazza ajánlásait, melyeket számos környezeti és használati tényező befolyásolhat. Általánosságban elmondható, hogy a fékfolyadék cseréjét 2-3 évente vagy 40-50 ezer kilométerenként ajánlott elvégezni. Ez az az idő / km intervallum amiben a fékfolyadék eredeti hővezető képessége, kompresszio ellenállása és korrózió gátlása adott. Ezen időszak után a folyadék elvégezheti feladatát, tehát a gépjármű vezetője nem feltétlenül érezhet bármit általános használat során, de a fékfolyadék ilyenkor már vizet vesz fel, ami elkezdni a fékrendszere rozsdásodását, ami a féknyereg dugattyúinak beragadásához és a fékbetét és féktárcsa elégéséhez fog vezetni. Mindezek mellett fennáll egy nagyobb vagy hosszabb fékezés (pl. szerpentines úton) esetén a fékfolyadék forrása és a fékhatás elvesztése, hiszen a folyadék hővezető képessége csökken az évek során.

Az általánosan ajánlott cserét negatívan befolyásolhatják az extrém vezetési körülmények, hegyi utakon való gyakori közlekedés, átlagon felüli terhelés, gyakori stop-and-go üzemmódban való autózás. Így javasoljuk a gyártókönyvi ajánlásokon túl, hogy mindezeket mérlegelve gondoskodjon az időben történő fékfolyadék cseréjéről.

 

A fékfolyadék állapotának vizsgálata történhet szakszervizben, de most már mindenki számára elérhető - akár egy szakszervizi mérés töredékéért - a fékfolyadék teszter, amivel pillanatok alatt megállapítható a fékfolyadék minősége. Mindösszesen a fékfolyadék tartályába kell helyezni a tesztert ami azonnal megállapítja a folyadék legfontosabb értékeit, így könnyen eldönthető, hogy a folyadék a javasolt csereintervallumon belül milyen állapotban is van. Áruházunkban található tesztereket ITT találhatja.

 

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.